Saturday 21 January 2012

More Comic Royale-stuff+sketchdump

Been a while since I updated this blog - but that's because I haven't really been doing anything sketchdump-worthy lately. It's been comics and posters and more comics and more comics.

But finally, I've got enough stuff to warrant a post. Let's start with the CR-comic stuff:


The sketch for the second page of my comic - everything is subject to change up to the moment I submit it, but this is pretty much what I've got in mind. Except, you know, properly inked, with grey tones and dialogue and stuff.

Swedish intermission: på tal om Comic Royale - är det nån som vet när deadlinen är? Vem fan ska man lämna in till? Jag har mailat info@comicroyale, men har inte fått något svar överhuvudtaget. D:


Nila Thane - actiongirl! She'd totally give Indiana Jones a run for his money.


Old envelopes are perfect for scribbling on.


Sketchdump:




6 comments:

  1. Ooh, CR-serien ser spännande ut. Gör du den digitalt? Det har jag också tänkt göra om jag hinner med den :D

    ReplyDelete
  2. Yup - CR-serien är digital. Har precis skaffat mig en ganska vettig version av Paint Tool Sai, och Sais tusch-verktyg är riktigt mysiga, så jag tänkte använda dom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ser grymt snyggt ut! Paint tool Sai har jag inte hört talas om dock, får ta och kolla upp. Visstja, ger du ut något eget fanzine förutom att medverka i comic royale? (Så jag vet vad jag ska skaffa när jag kommer till spx hehe) Älskar dykaren också, gammaldags dykarutrustning är så häftig med snörning och rör och sömmar och sådant.

      Delete
    2. Tackar tackar! Paint Tool Sai är ett japanskt ritprogram (som lyckligtvis finns i engelsspråkig version också).

      Jomenvisst har jag ett fanzine! Fathoms of the Sky heter det, och del två kommer att gå iväg till tryckeriet imorgon för provtryck! :D Det betyder förhoppningsvis att jag kommer sälja båda delarna på SPX, på Comic Royales bord. Kommer även vara på UppCon i år, och lura folk till mitt bord med fanart-affischer, så att jag kan pracka på dom mina fanzine. XD

      Gammal dykarutrustning är så där underbart Världsomsegling-Under-Havet-vibbig.

      Delete
  3. Grymt skissat, Anna! Gillar din panelplanering!

    ReplyDelete